08-02-2019: Upgrade Xelion telefonieservers

UPDATE 09-02-2019 11:50u: De eerder verdwenen Xelion7 App is weer terug in de Google Play Store. Android smartphone gebruikers kunnen de nieuwste versie van Xelion dus weer installeren.

UPDATE 08-02-2019 15:48u: Voor de aangekondigde migratie is aan klanten meegedeeld dat Android gebruikers een nieuwe Xelion7 app moeten installeren. Helaas is juist vandaag deze app uit de Google Play Store verdwenen. Het is nog niet bekend wanneer de Xelion7 app weer terug is in de Play Store. De oude Xelion6 app kan echter nog gewoon gebruikt worden!

Vrijdagavond 8 februari tussen 22:00 – 02:00 uur worden onze Xelion telefonieservers voorzien van een software update. De versie van Xelion wordt bijgewerkt naar de nieuwste versie 7 p5  Per server zal gedurende ca. 15 minuten de dienst enkele malen verstoord zijn. Na de upgrade dienen de Xelion clients opnieuw in te loggen, zodat gebruik wordt gemaakt van de nieuwe, bijgewerkte software. Xelion 7 heeft een nieuwe gebruikersinterface, beheerdersinterface en er is een nieuwe iOS App en Android App voor beschikbaar.

  • De Xelion java applicatie zal automatisch worden geupdate nadat u uw PC opnieuw opstart. Indien u (ook) vaste toestellen gebruikt zullen deze vanzelf weer online komen.
  • Voor de iPhone zal de nieuwe Xelion app versie 7 geïnstalleerd moeten worden (zoek naar Xelion7 in de App Store).
  • Voor Android zal ook de nieuwe Xelion app versie 7 geïnstalleerd moeten worden (zoek naar Xelion7 in de Play Store).

De nieuwe gebruikershandleidingen vind u hier:

NOX Xelion7 softphone gebruikershandleiding v1.0

NOX Xelion7 smartphone gebruikershandleiding v1.0