14-01-2019: verminderde bereikbaarheid vanuit KPN netwerk

05:51 uur 16/01/2019 KPN heeft een aantal losse nummers en nummerblokken verwerk. Mocht er desondanks een nummer van u nog niet vanuit het KPN netwerk (vast of mobiel) bereikbaar zijn, reageer dan op uw bestaande ticket waarin u het nummer vermeld. Heet u nog geen bestaand ticket, mail dan naar support@noxtelecom.nl

22:17 uur 15/01/2019 KPN heeft rond 21:15 een 1e batch van nummers handmatig hersteld. Mocht er desondanks een nummer van u nog niet vanuit het KPN netwerk (vast of mobiel) bereikbaar zijn, reageer dan op uw bestaande ticket waarin u het nummer vermeld. Heet u nog geen bestaand ticket, mail dan naar support@noxtelecom.nl

21:01 uur 15/01/2019 Herstelactie van KPN heeft niet tot het gewenste resultaat geleidt. Nummers moeten nu waarschijnlijk individueel hersteld gaan worden in de nummerporteringsdatabase van KPN.

16:48 uur 15/01/2019 KPN is gestart met het feitelijk oplossen van het probleem. Nummers zullen in de loop van de avond weer bereikbaar zijn en KPN verwacht dat rond 21:00 het gehele proces is afgerond.

11:00 uur 15/01/2019 Storing betreft waarschijnlijk alleen klanten die voorheen bij een bepaalde provider hebben gezetten. KPN werkt op dit moment aan een oplossing.

10:15 uur 15/01/2019 De oorzaak is gevonden. Door een fout bij KPN (nummerporteringsdatabase) worden niet alle gesprekken vanuit het netwerk van KPN aan ons netwerk aangeboden. KPN is hiervan op de hoogte en werkt eraan het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

9:00 uur 15/01/2019 Er gaat iets mis tussen British Telecom, onze interconnectprovider, en de porting database bij KPN met verschillende netnummers/routeringen.

13:00 uur 14/01/2019 Op dit moment zijn er klachten van een aantal van onze VoIP klanten mbt het niet bereikbaar zijn vanuit de KPN netwerken (zowel vast als mobiel). Het is nog onduidelijk aan welke kant dit probleem zich bevindt: zowel KPN als onze leverancier BT zijn bezig dit te onderzoeken. Onze excuses voor het ongemak.