Sinds zaterdag 22 maart blijken er problemen te zijn bij klanten met een een KPN WBA-verbinding (oa diverse glasvezel- en xDSL-verbindingen) die gebruik maken van Draytek routers. Deze verbindingen kunnen met enige regelmaat een korte onderbreking hebben. Het probleem is op te lossen door SSLVPN op de router uit te schakelen en de firmware bij te werken naar de laatste versie. De verbinding zal dan opnieuw tot stand komen en vervolgens stabiel blijven. Problemen met andere typen routers zijn ons op dit moment niet bekend. Update 24-03-2025 10:45: Het blijkt dat het probleem zich voor kan doen bij meerdere soorten verbindingen. Welke actie Wij raden aan voor alle routers DrayTek Routers direct een update uit te voeren. Via onderstaande link is de laatste firmware te downloaden: https://www.draytek.nl/firmware/ Hiernaast is er een handleiding in te zien omtrent updaten: https://www.draytek.nl/storage/Firmware-Upgrade.pdf (let op dat er zoals vermeld in de Readme wordt gekozen voor de .all file) Wij adviseren altijd om een back-up te maken van de configuratie voordat je de update uitvoert. Impact Zolang er wordt gekozen voor de .all file bij het uitvoeren van de updaten (dus niet de .rst file) is de impact beperkt tot downtime tijdens het updaten en herstarten van de router. |
24-03-2025 Yealink toestellen 1 week te vroeg naar zomertijd
Op zondag 22 maart zijn bepaalde Yealink toestellen naar de zomertijd gegaan op de 4e zondag van Maart ipv de laatste zondag van Maart. Dit is een fout in bepaalde firmware versies. Het probleem lost Read more…