Sinds de introductie van 088-bedrijfsnummers in 2004 is de populariteit hiervan sterk toegenomen. Steeds meer bedrijven stappen over naar een 088-nummerblok. De nummers hebben een zakelijke en professionele uitstraling en worden door grote maar ook kleinere bedrijven gebruikt.

088-bedrijfsnummers zijn niet gebonden aan een regio en kunnen in geheel Nederland gebruikt worden. Dat betekent dat de vestigingsplaats van het bedrijf niet te herleiden is uit het telefoonnummer, zoals bij geografische nummers wel mogelijk is. Zo is 020 het kengetal van Amsterdam en 010 van Rotterdam.

Belangrijk om te weten is dat 088 bedrijfsnummer ook vanuit het buitenland bereikbaar zijn. Andere speciale kengetallen zoals 085- of 087-nummers, ook wel persoonlijke nummers genoemd, zijn niet altijd vanuit het buitenland bereikbaar.

Een 088-nummer moet je als bedrijf zelf aanvragen bij de ACM en dat kan via deze pagina:  088-nummer aanvragen ACM. De nummers worden per blok van 100 nummers toegekend aan een bedrijf en daarmee is het bedrijf ook de nummerhouder die middels een beschikking wordt vastgelegd en overlegd moet worden aan de gekozen provider zoals bijvoorbeeld Nox Telecom. Dit is dus anders dan bij bij geografische nummers (bijvoorbeeld 010 of 0478) waar de provider de nummerhouder is en het bedrijf de nummergebruiker. Alleen de nummerhouder, en dat is dus de organisatie zoals die met KVK bekend is bij het ACM, mag de toegekende nummers gebruiken. 

De kosten voor het aanvragen van 088-bedrijfsnummers zijn beperkt. De eenmalige kosten zijn € 66,-  en de jaarlijkse abonnementskosten zijn € 8,66 (prijspeil 2020). 

Wil je weten welke 088-bedrijfsnummers nog beschikbaar is? Klik dan op deze link en doorzoek de database van de ACM. Je mag een beschikbare reeks naar wens aanvragen. De ACM beslist uiteindelijk of deze reeks wordt toegekend.

Tekst geschreven door Marc van Bracht.

Technologie in de zorg: Xelion maakt het makkelijk

Domotica en zorgtechnologie zijn begrippen waarmee veel partijen over elkaar heen vallen met moeilijke termen.

Xelion is erin geslaagd het juist heel simpel te maken door communicatie tussen medewerkers onderling en die met cliënten centraal te stellen. Dat maakt dat er een efficiënte bedrijfsvoering ontstaat waarin mensen direct en gericht met elkaar contact hebben op de gewenste momenten.

Xelion maakt daarbij in één klap andere communicatiesystemen overbodig, juist ook omdat de mobiele app elke smartphone onderdeel maakt van de zorgcoördinatie. Zorgalarmeringen worden eenvoudig gematcht met digitale roosters. Dat is niet alleen zeer effectief, maar redt ook daadwerkelijk levens op cruciale momenten.

Vul uw gegevens hieronder in en wij mailen u de whitepaper