Xelion 8 is een populaire cloudgebaseerde telefonieoplossing voor bedrijven. Het biedt een breed scala aan functies en hulpmiddelen om de communicatie binnen organisaties te organiseren, verbeteren en vereenvoudigen. Xelion heeft een nieuwe serverversie gereleased. Binnenkort zullen wij onze servers upgraden naar de nieuwe versie 8.3 Lees hier de belangrijkste verbeteringen voor de gebruikers.
Xelion 8.3 – belangrijkste verbeteringen voor de eindgebruikers.
1. Presentie Statussen: Op dit moment zijn er 7 vooraf gedefinieerde statussen beschikbaar, zoals beschikbaar, niet storen, kort afwezig, enzovoort. Met de nieuwe serverversie 8.3 is daarbij ook het volgende mogelijk:
- Eigen statussen aanmaken met eigen icoontjes.
- De volgorde van de statussen aanpassen (bijv. meest gebruikte bovenaan).
- Statussen kunnen gedeactiveerd worden. Ze blijven dus wel bestaan, maar gebruikers zien deze niet meer in hun user interface.
- Statussen kunnen worden gekoppeld aan Outlook agenda.
2. Nachtstand (Rooster): De bekende nachtstand wordt in de nieuwe versie aangeduid als “Rooster”, waarbij routeringen worden geconfigureerd tijdens pauzes, sluitingstijden of weekendmeldingen. Een rooster kan worden toegewezen aan een algemeen nummer (bijvoorbeeld het hoofdnummer van het bedrijf) of een persoonlijk nummer. Nieuwe functies binnen Rooster zijn onder andere:
- Toekennen van een rooster aan meerdere aansluitingen of een groep van aansluitingen.
- Direct koppelen van een status aan een rooster, waardoor gebruikers deze niet handmatig hoeven aan te passen.
3. Tekst naar Spraak (Text 2 Speech): Xelion voegt de Text 2 Speech-functie toe aan serverversie 8.3. Met deze functie hoef je geen meldteksten of voicemailberichten meer in te spreken. Je levert de geschreven tekst aan en wij configureren dit vevolgens zoals gewend voor jullie. Er zijn 3 verschillende mannen- en 3 verschillende vrouwenstemmen waaruit je kunt kiezen.
4. Call Flip: Met Call Flip kun je gesprekken eenvoudig omzetten tussen de smartphone-app (Android of iOS) en de softphone (Java of Windows-app) van dezelfde gebruiker. Let op dat het wisselen van een actief gesprek met een vast IP-toestel nog in ontwikkeling is.
Benieuwd naar Xelion of zijn er vragen naar aanleiding van dit bericht? Bekijk dan onze pagina over Xelion of neem contact met ons op via 088-7700600.