Ben je als organisatie op zoek naar een andere VoIP-telefonieoplossing? In deze blog vertellen we je waarom het platform van 3CX een juiste keuze kan zijn voor jouw organisatie.
VoIP met 3CX
3CX is een zakelijk communicatiesysteem dat werkt via VoIP. Met 3CX is het mogelijk om te bellen, berichten te sturen, te vergaderen en zelfs om videoconferenties te houden. De IP-telefooncentrale van 3CX is erop gericht om een ideale omgeving te bieden voor hybride- of flexwerkers. Of je nu inlogt op je laptop, een IOS- of een Android-apparaat, je maakt altijd gebruik van dezelfde extensie. Hierdoor hoef je niet om te schakelen of te wennen aan een nieuw systeem wanneer je van device wisselt.
3CX heeft alle functionaliteit van een reguliere telefooncentrale, zoals wisselgesprekken, doorschakelen en interne nummers, maar ook functionaliteiten van een modern communicatiesysteem. Zo is het mogelijk om tijdens een vergadering je scherm te delen, een conferentie te streamen via Youtube en zelfs om documenten te delen of polls in te stellen.
Integreer je CRM met 3CX
3CX is eenvoudig te integreren met populaire CRM’s en helpdesks, zoals onder andere Salesforce, Microsoft Dynamics en HubSpot. Hiermee is het mogelijk om te zien wie er belt wanneer het gaat om een contact uit je CRM. Daarnaast registreer je makkelijk gesprekken binnen je klantrecords, zodat je de geschiedenis kunt inzien. Zo kan een salesmedewerker makkelijker een potentiële klant opvolgen en zal een helpdeskmedewerker een klant beter kunnen helpen bij een vraag, omdat alle data direct inzichtelijk is. Door je CRM te integreren met 3CX maak je dus het werk van je sales- en helpdeskmedewerkers aanzienlijk makkelijker en verhoog je het serviceniveau.
Een vertrouwd systeem voor zowel grote organisaties als mkb’s
3CX wordt wereldwijd gebruikt door meer dan 600.000 organisaties en bedient meer dan 12.000.000 dagelijkse gebruikers. Het klantenportfolio is zeer uiteenlopend en varieert van grote multinationals tot mkb’s. Ben je benieuwd naar welke bedrijven gebruik maken van 3CX en wat hun ervaringen zijn? Lees dan hier de testimonials.
Waarom zou je kiezen voor 3CX?
Er zijn verschillende VoIP-platforms in de markt, denk bijvoorbeeld aan Xelion. Maar wanneer is 3CX dan aantrekkelijk voor jouw organisatie? Een van de grote voordelen van 3CX is dat wanneer je veel gebruikers moet aansluiten, 3CX vaak het voordeligst uitvalt. Je betaalt namelijk primair op basis van het aantal gelijktijdige gesprekskanalen. Dus voor hoeveel telefoongesprekken tegelijkertijd kunnen plaatsvinden. Bij het aansluiten van meerdere gebruikers gaan de licentiekosten wel iets omhoog, maar dit verschilt wel enorm met platformen waarbij je per gebruiker betaalt.
Overtuigd van de mogelijkheden van VoIP-telefonie?
Ben je benieuwd welk VoIP-platform voor jouw organisatie de beste optie is? Neem dan contact met ons op. Wij adviseren je graag!