Xelion 8 is een populaire cloudgebaseerde telefonieoplossing voor bedrijven. Het biedt een breed scala aan functies en hulpmiddelen om de communicatie binnen organisaties te organiseren, verbeteren en vereenvoudigen. Met de nieuwe Xelion 8.2 update in het vooruitzicht willen we in dit blog de stand van zaken bespreken en enkele veranderingen ten opzichte van eerdere versies aanstippen.

Xelion 8 – de update die al actief is

In de loop van 2022 is de release van Xelion 7 naar 8 geweest en uitgerold bij onze klanten. Deze release bracht een aantal belangrijke veranderingen:

  • Naast de java softphone is de windows softphone geïntroduceerd die op maat aan te passen is voor gebruikers. De softphone is beschikbaar voor alle gebruikers en te downloaden via https://softphone.xelion.com/, klik daar op “Haal het voor Windows”.
  • Xelion 8 heeft een geheel nieuw ontwerp gekregen, dat zorgt voor een meer moderne en gestroomlijnde uitstraling die universeel is voor alle applicaties.
  • De applicaties zijn vereenvoudigd en gebruiksvriendelijker gemaakt.
  • Functionaliteiten zoals videobellen, eenvoudig in- en uitloggen op aansluitingen, scherm delen, Microsoft Teams status synchronisatie zijn toegevoegd.
  • Nog meer koppelingen met CRM-pakketten zijn beschikbaar gemaakt. Lees meer over de optie om Xelion met je CRM pakket te koppelen in het blog Koppel je CRM-pakket met je VoIP Centrale.

Mocht je een overzicht willen van alle highlights van Xelion 8, bekijk dan deze folder: highlights Xelion 8.

Xelion 8.2 – Een overzicht van de nieuwe functionaliteiten

Binnenkort wordt Xelion 8.2 uitgerold en dat brengt ook weer verbeteringen met zich mee. Zo zijn er verbeteringen op het gebied van security en zijn er bugs die worden opgelost. Wat betreft functionaliteit voor de gebruiker en organisatie zijn dit de belangrijkste veranderingen:

  • Bij de configuratie van een wachtrij kun je er nu voor kiezen om de beller de optie te bieden om teruggebeld te worden zodra de beller aan de beurt is volgens de wachtrij.  Voorbeeld: als beller hoor je: ‘’Er zijn 10 wachtenden voor u, blijf in de wachtrij of toets * om teruggebeld te worden zodra u aan de beurt bent”. Dit wordt doorgaans als klantvriendelijk ervaren.
  • Xelion webchat komt beschikbaar middels een wordpress plugin. Na configuratie is het mogelijk om te chatten met websitebezoekers middels de Xelion applicatie.
  • In het gespreksverslag kun je als gebruiker nu aangeven welk type oproep je hebt afgehandeld. Dit is handig om inzicht te krijgen in het typen oproepen die de organisatie ontvangt en hierop analyses te maken.
  • Als organisatie kun je nu bereikbaarheid garanderen door een minimum aantal actieve gebruikers op een aansluiting (bv. voor  je servicenummer) in te stellen. In de praktijk kan een gebruiker zich niet meer afmelden bij een aansluiting zodra dat minimum is bereikt.
  • De Windowsapplicatie wordt uitgebreid met:
    • Geautomatiseerde (voorgeprogrammeerde) rapporten en rapporten op maat.
    • Mogelijkheid van het beheren van de nachtstand en andere aansluitingen.

Xelion blijft zichzelf verbeteren en met die reden hebben we in dit bericht de belangrijkste veranderingen van Xelion 8 en de nieuwe upgrade naar 8.2 besproken. Benieuwd naar Xelion of zijn er vragen naar aanleiding van dit bericht? Bekijk dan onze pagina over Xelion of neem contact met ons op via 088-7700600.

Xelion 8 Teaser
Categories: Nieuwsblog